Kerékpárok javítása

kerékpár bicikli

Szinte már túlzás, amilyen hévvel a tavasz megérkezett. Pár éve még át kellett ülni más autóba, hogy ne fagyjunk meg a hóviharban, múlt héten pedig megégtek a paradicsom palánták az üvegházban. Szóval, helyzet van. Ilyenkor kell kikapni a kerékpárt a tárolóból és tekerni egy nagyot. Ha jól csináltuk tavaly, továbbjutunk vele, mint a következő sarok és nem omlik össze alattunk a karbantartatlan jármű.

A juhász kerékpárja megjavul

Múlt heti posztunkban megmutattuk, mire vezet, ha az ember teljesen felhagy a közlekedési eszközei karbantartásával. Azonban, miután a juhász a barátunk, most az egyszer még segítünk rajta, és megpróbálunk friss és működőképes járművet varázsolni a látványosan megöregedett drótszamarából.

A juhász kerékpárja

A juhászokat mindenki ismeri, aki vidéken lakik, különösen, ha juhok is vannak a környéken. Juhászból persze sokféle van. A miénk viszonylag fiatal ember, képzett állattenyésztő, briliáns érzéke van mindenféle állathoz, a fejtartásukból megmondja, mi bántja őket, vagy épp mi jár a fejükben. Természetesen egy ellés levezetése épp úgy nem probléma számára, mint egy törött láb rendbetétele, vagy egy nyűgösebb betegség megfelelő antibiotikum kúrájának a levezénylése.

De, mint látni fogjuk, mindenhez Ő sem érthet…

Így a nyár közepén javában tart a kerékpáros szezon. A kerékpározáshoz persze leginkább kerékpárra van szükség, azonban aki kicsit is tapasztalt, az tudja, hogy néhány alapszerszám bizony nem árt ha nálunk van. Természetesen az optimális megoldás itt is az, ha összeállítunk egy direkt az adott géphez való szerszámkészletet, ami egy kis táskában el is fér.

A hogyan hozzuk használható állapotba a kerékpárunk alcímű kerékpárszerelős posztunk második felvonását olvashatjátok. (Az elsőt ITT találjátok.) Ott tartottunk, hogy kitoltuk a kissé elhanyagolt kerékpárt a napsütésbe. Az első tennivalónk az legyen, hogy lemossuk a gépet, jó bőven, valamilyen zsíroldó mosószerrel, nálam a konyhai mosogatószerek jól beváltak erre a célra.

A gondos és műértő kerékpárosok folyamatosan karbantartják féltve szeretett drótszamarukat, a telet pedig arra használják, hogy mindenféle fejlesztéseket hajtsanak végre rajtuk. (Kivéve persze azokat az egyéneket, akik télen is használják a gépüket.) Mi, többiek azonban a kerékpárt legkésőbb ősz végén az utolsó használatot követően, különösebb konzerválás nélkül, - akár sárosan és vizesen - letesszük valami fedett helyre, aztán tavaszig rá sem nézünk…

Bekötött járművek

Tisztában vagyunk azzal, hogy a mai gyűjtemény első ránézésre nem kimondottan furdancsos. Azonban szerettünk volna megemlékezni Mr. Furdancs kollégánk nagymamájáról, akit a minap társalkodónőinek társaságában egy fonalboltban találtunk, ahogy révült tekintettel bámulta a boltban sorakozó színes kötőfonalakat. Az én nagyimat utoljára a gyógyszertárban láttam ilyennek. Az egy más kérdés, hogy mi, szőrös és kőkemény férfiak mit kerestünk egy ilyen boltban. Mint a kétkezi tevékenységek iránt fogékony embereket, rögtön elkezdett érdekelni bennünket, hogy vajon mi olyan jó a kötésben, horgolásban. Azt hiszem, hogy találtunk kapcsolódási pontot a kötés és a barkácsolás között. Az alábbi gyűjteményt végigböngészve kíváncsiak lennék arra a jelenetre, amikor a mamikák nekirontanak a fonalaikkal egy autónak. Nézzük együtt!

Fura bringák

Nyakig benne vagyunk a bringaszezonban. Szerencsére az elmúlt években sokan újra rátaláltak a kerékpározásra. Ki ezért, ki azért pattan nyeregbe napi rendszerességgel. Soha jobb divatmozgalmat. Nem beszélve arról, hogy a kerékpározás életre hívta a tavasztól őszig bármikor játszható, "autósok versus kerékpárosok" nevű népi játékot. Emellett pedig a kerékpározás szárba szökkenti a praktikumra való törekvés, az alkotásvágy és az önkifejezés sokakban ott szunnyadó csíráit. A Furdancs nem kimondottan bringás blog (a Kerékagy viszont az), így most javaslom, hogy szakmázás helyett csodáljuk meg az alábbi, furábbnál furább bringákat bemutató képgyűjteményt. Mondjuk a Critical Mass emlékére.

Lábbal hajtott Porsche

Tudom, hogy még nincs itt a kerékpáros szezon, de ezzel a mutatvánnyal nem tudtam kivárni a tavaszt. Először azt hittem, hogy ez egy "egyszerű" négykerekű bringa, aztán kiderült, hogy nem. Ez a modern kori "FrédiBéni" gondolt egyet és készített, az egyébként is menő bringájából, egy Porsche alakú, lábbal hajtott járművet. Nagyon kafa. Képgaléria ITT

Forrás: epicfail.com

Kövess a Facebookon

Hirdetés

Furdancs

Ez az oldal azoknak szól, akiket érdekel, hogyan működnek a minket körülvevő dolgok. Azoknak, akik tudják mire valók a szerszámok, vagy legalábbis szeretnék megtanulni. Azoknak, akik úgy gondolják, az emberré válás fontos alkotóeleme hogy magunk oldjuk meg a felmerülő problémákat. Mottónk: Nem azért másztunk le a fáról, hogy a fotelben ülve várjuk a szerelőt...