AJÁNLÓ
 
05:00
2015. 11. 04.
Tekintve, hogy majdnem minden marad a régiben és a Furdancs dübörög tovább, nem szeretnénk bő...
A bejegyzés folyatódik
 
05:00
2015. 11. 04.
A csavarok a legelterjedtebb gépelemek. Felhasználásuk szerint vannak rögzítő csavarok...
A bejegyzés folyatódik
 
05:00
2015. 11. 04.
A játékkatonákat mindenki szereti, mert a kézbe fogható maketteknek van egyfajta, gyermekkorba...
A bejegyzés folyatódik
 
05:00
2015. 11. 04.
Az átlagnál több olvasói reakciót kapunk az elektromos szerszámok bemutatására válaszul,...
A bejegyzés folyatódik
 
05:00
2015. 11. 04.
Néha-néha még be kell gyújtani, de már látjuk a fűtési szezon végét. Nem hagyjuk...
A bejegyzés folyatódik
Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Csettegők

Mai posztunk tisztelgés a vidéki Magyarország autentikus művész-konstruktőrei előtt, akik bátran szemébe nevetve a Volkswagen hazudta károsanyag-kibocsátási normáknak, szinte illegalitásban őrzik és ápolják járműgyártási népszokásainkat.

tricikli1.jpg

A hajtómotortól függően négykerekű segédmotor kerékpár vagy lassú jármű kategóriába tartozó  csettegőről szól mai videoválogatásunk.

Pár évig Kiskőrösön laktam. Ott figyeltem fel a lovaskocsi vázra épített, általában Pannónia vagy Jawa motorral és primitív kormányszerkezettel ellátott járművekre. A Kecel-Soltvadkert-Kiskőrös "Aranyháromszög" kétes hírnévre tett szert akkoriban az olajszőkítésben, borhamisításban és hatósági korrupcióban elért eredményei kapcsán. Épp ezért nem meglepő, hogy más jogszabályok mellett a segédmotoros kategóriába eső csettegők teljesítmény- és közlekedés-biztonsági korlátait is rendszerszinten kikacagták konstruktőreik. Némelyiket mintha egyenesen versenycélokra építették volna, ahogy hatvannal bevágtak egy Zsiguli elé a kereszteződésben és már csak kacajuk hallatszott, midőn eltűntek egy szőlőskertbe vezető mellékút felkavart porában. Petőfi is így tett volna korteskedése sikertelenebb pillanatában, meglépve a csőcselék elől, ha feltalálják addigra a hőerőgépeket.

tricikli2.jpg

Talán uniós tagságunk és az ezzel járó agyonszabályozottság eltüntette időlegesen útjainkról a csettegőket, de ha mégiscsak bevetik az atomarzenált, majd a földönkívüliek támadását követő szökőár okozta járvány lenullázza a civilizációt és beköszönt a poszt-apokaliptikus világrend(etlenség), akkor Hallhatatlan Joe vagy Mad Max követői ilyen járművekkel erednek a sivatag porába, hogy ételt, benzint és a Cser kiadó legújabb könyveit (reklám) beszerezzék. Háromkerekű tricikli, 2041-es évjárat? Tessék:

tricikli3.jpg


És még csak most kezdődik a videoszemle:

Erről meséltem. Soltvadkerti szőlősgazdák csettegői a Totalcar műsorában.

Ajándék csettegő útnak indítása a németországi Bodelshausen városába. Hogy megtanuljanak végre rendes autót építeni? - Nem, akkor a franciáknak küldenénk.

Lovaskocsi alváz+Pannónia motor. Klasszikus.

A gépészeti zsenialitás nem korlátozódik puszta alvázépítésre. Takarmánykeverős csettegő a rutinpályán. Imádom.

Végül egy régi Fábry műsor a csettegőkről.

 Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg ismerőseiddel. Ha nem, akkor is. 
Csatlakozz a Furdancs Facebook-közösségéhez! Nem fogjuk megbánni.



Kövess a Facebookon

Hirdetés

Furdancs

blogavatar

Ez az oldal azoknak szól, akiket érdekel, hogyan működnek a minket körülvevő dolgok. Azoknak, akik tudják mire valók a szerszámok, vagy legalábbis szeretnék megtanulni. Azoknak, akik úgy gondolják, az emberré válás fontos alkotóeleme hogy magunk oldjuk meg a felmerülő problémákat. Mottónk: Nem azért másztunk le a fáról, hogy a fotelben ülve várjuk a szerelőt...

Hirdetés

Szeretjük

szineslogo.png
Kapanyel.png

Hirdetés

Feedek

Reblog

Utolsó kommentek