AJÁNLÓ
 
05:00
2016. 04. 13.
Múlt heti posztunkban megmutattuk, mire vezet, ha az ember teljesen felhagy a közlekedési eszközei...
A bejegyzés folyatódik
 
05:00
2016. 04. 13.
A juhászokat mindenki ismeri, aki vidéken lakik, különösen, ha juhok is vannak a környéken....
A bejegyzés folyatódik
 
05:00
2016. 04. 13.
Így a nyár közepén javában tart a kerékpáros szezon. A kerékpározáshoz persze leginkább...
A bejegyzés folyatódik
 
05:00
2016. 04. 13.
A hogyan hozzuk használható állapotba a kerékpárunk alcímű kerékpárszerelős posztunk második...
A bejegyzés folyatódik
 
05:00
2016. 04. 13.
A gondos és műértő kerékpárosok folyamatosan karbantartják féltve szeretett drótszamarukat,...
A bejegyzés folyatódik
Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Kerékpárok javítása

kerékpár bicikli

Szinte már túlzás, amilyen hévvel a tavasz megérkezett. Pár éve még át kellett ülni más autóba, hogy ne fagyjunk meg a hóviharban, múlt héten pedig megégtek a paradicsom palánták az üvegházban. Szóval, helyzet van. Ilyenkor kell kikapni a kerékpárt a tárolóból és tekerni egy nagyot. Ha jól csináltuk tavaly, továbbjutunk vele, mint a következő sarok és nem omlik össze alattunk a karbantartatlan jármű.

Egy középkategóriás bicikli lassan egy lestrapált autó árával vetekszik, ezért megérdemli a figyelmet és karbantartást. El is romolhat, gumit kell rajta cserélni és akkor szembesülünk számos nem ismert ténnyel, ami más méretű gumi vásárlásába vagy a helyzet továbbrontásába torkollhat. Érdemes tehát innen-onnan összecsipegetni - még az erővágó beüzemelése előtt - javítási ismereteket. De akár egyben, egy kötetből tájékozódni. Mai bemutatónk annyira a témáról szól, hogy ez is a címe. Stefan Kälberer: Kerékpárjavítás

kerékpár bicikli

A kötet a gyakorlatban számtalanszor kipróbált, hasznos ötleteken és mesterfogásokon keresztül mutatja meg, mit hogyan csináljunk. A könyv lépésekre bontva, ábrákkal és szöveges részekkel ismerteti az egyes műveleteket. Az egyértelmű jelölésekkel azonnal felmérhető, hogy egy-egy műveletnél milyen nehézségi fokra, mekkora erőkifejtésre és időráfordításra kell számítanunk, milyen szerszámokra van szükségünk.

Szintén a Cser kiadó korábbi, de már nem kapható könyvéből idézünk egy rövid részletet kedvcsinálónak a szereléshez.  A kerékpár karbantartását megkönnyítő ellenőrző jegyzékekről következik néhány bekezdés.

"Valószínűleg senki sem akarja bringáját addig gyötörni, míg a végén már annak kerekei  sem képesek forogni. Hogy ne járjunk így, kerékpárunkat rendszeres időközökben gondoznunk kell. Ezekre a karbantartási időközökre nem lehet minden további nélkül heteket, hónapokat vagy éveket előírni, hiszen azok nagymértékben a megtett kilométerek számától függenek. Ha valaki például egy év alatt csak 1000 kilométert tesz meg, természetesen nem fogja évenként szétszedni és kenni az agyakat. A karbantartás terjedelmét az is befolyásolja, hogy mennyire jó minőségű a kerékpárunk, és milyen gyakran használjuk esőben és hóban. A karbantartási munkákat három kategóriába sorolhatjuk:
-    rendszeres ellenőrzés,
-    alapos átvizsgálás,
-    részletes karbantartási munkák.

kerékpár bicikli

Rendszeres ellenőrzés
A rendszeres ellenőrzést célszerűen olyankor végezzük el, amikor a láncot meg kell kenni vagy a kerékpárt meg kell tisztítani. Ha kerékpárunkat sokat használjuk, erre minden héten szükség lehet, alkalmi kerékpárosoknál viszont hónapok telhetnek el az egyes ellenőrzések között. Minden nagyobb túra előtt feltétlenül végezzük el az ellenőrzést."

 Fékek

1 Vannak-e megtört helyek a fékkábeleken?

2. Vannak-e szakadt elemi szálak a fékkábelekben?

3 A fékkart már egészen a kormányig be lehet húzni?

4 A nyomási pont még az alaphelyzet és a kormány között középen lévő optimális helyen van

Gumik és kerekek

1 Megfelelő a guminyomás?

2 Szorosan meg vannak-e húzva a gyorskioldók vagy a kerékanyák?

Hajtás

1 Kenni kell-e a láncot?

2 Jobban meg kell-e feszíteni a láncot (erre csak agyváltóknál van szükség)

Váltó

1. Tisztán beugrik e minden fokozat?

2 Törésmentesen vannak-e felszerelve a váltókábelek?

3 Kirojtosodtak-e a váltókábelek?

Kormány

1. Szorosan ül-e a kormányszár a villában?

2. Mozog-e a kormány a kormányfejben?

Világítás

1 Működik-e a fényszóró és a hátsó lámpa?

2 Úgy van-e a fényszóró beállítva, hogy annak fénvsugara a kerékpár előtt tíz méterrel érje el a talajt?

3. Szakszerűen van-e felszerelve minden kábel?

4. Ép és tiszta-e minden prizma?

Csavarkötések

1 Szorosan meg vannak-e húzva a kormányszáron, kormányon, nyeregtartón, kerekeken és fékeken lévő csavarok?


   Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg ismerőseiddel. Ha nem, akkor is. 
Csatlakozz a Furdancs Facebook-közösségéhez! Nem fogjuk megbánni.



Kövess a Facebookon

Hirdetés

Furdancs

blogavatar

Ez az oldal azoknak szól, akiket érdekel, hogyan működnek a minket körülvevő dolgok. Azoknak, akik tudják mire valók a szerszámok, vagy legalábbis szeretnék megtanulni. Azoknak, akik úgy gondolják, az emberré válás fontos alkotóeleme hogy magunk oldjuk meg a felmerülő problémákat. Mottónk: Nem azért másztunk le a fáról, hogy a fotelben ülve várjuk a szerelőt...

Hirdetés

Szeretjük

szineslogo.png
Kapanyel.png

Hirdetés

Feedek

Reblog

Utolsó kommentek