AJÁNLÓ
 
05:00
2014. 09. 23.
Korábbi posztomban említém, hogy a tavasz bizony a műhelyben is a rendrakás ideje. Nem tudom...
A bejegyzés folyatódik
 
05:00
2014. 09. 23.
Pár napja érkezett egy kérdés a Furdancshoz. Ebből a levélből olvashattok pár mondatot: ...
A bejegyzés folyatódik
 
05:00
2014. 09. 23.
Felvirradott az második nap reggele. A nap sütött, de nem volt valami meleg. Mindenesetre folytatni...
A bejegyzés folyatódik
 
05:00
2014. 09. 23.
A fakopáncs sorozat végén ígértem, hogy fogunk csinálni mindenféle hasznos dolgot fából....
A bejegyzés folyatódik
 
05:00
2014. 09. 23.
14 hónapja naiv örömmel mutattam be egy német (a neve) - lengyel (feliratai) - kínai (a gyártója)...
A bejegyzés folyatódik
Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Műhelytrón percek alatt

Ez a "percek alatt" címtoldalék pompás szerkesztői fogás, mert az elkészítési idő rövidségére való hivatkozás felmentést ad az igénytelen megmunkálás és vizuális inkonherencia alól. Iparművészeti mellékletünk következik (percek alatt készült).

tron1.jpg

Azonban a gyarló kivitelezés az ismert jelmondattal is magyarázható: ami elkészült és működik, azt ne piszkáljuk.

Jó ideje kerülgetem apró elektronikai műhelyemben ezt az autóülést, mely egy távoli jövőben megvalósuló elektromechanikus vízió kulcseleme. Ülni viszont hokedlin ültem eddig. Egy szép napon a "Na, jól van!" felkiáltással szétnéztem alapanyagok után, hogy ideiglenes széket készítsek belőle. Az alkatrészek darabolása és összeillesztése puszta benyomások és menet közben kialakuló terv alapján történt, így mire feleszméltem két óra múlva, már szakadásig húzott csavarokkal, betonstabil állapotban állt előttem.

Hát, én ezt már szét nem szedem - állapodtam meg, félresöpörve a gyalulás-csiszolás-festés önnön bensőmből felburjánzó igényét. Megszemlélve a művet, rögtön nyilvánvalóvá vált, hogy a felborulás ellen kissé túlbiztosított hátsó kitámasztás ormótlansága, a fehér mázolás és az évtizedes kerékgörgők hatása egészében a "Kórház a város szélén" című csehszlovák filmsorozat enteriőrjét idézi. Ezt csakis valami klasszikussal, valami nemesen felülemelkedett formai megoldással lehet kompenzálni, ezért párás tekintentettel a húszas évekig révedtem vissza, mikor Bentley-t még nem gyártottak utazóláda nélkül.

b.jpg

A műanyag ládában villanyszerelési dolgaimat tartom és mindig zavart, hogy ki kellett húzni helyéről a felnyitható tető miatt. Felerősítettem a hátul kinyúló tartókra, így ezután mindig kéznél lesz. Mondhatni, hogy öntudatlanul is messzebbre tekintettem, mikor kialakítottam az akkumulátor és elektromotor helyét, hogy később, elaggott koromban kerekes székként funkcionáljon. A légzsákból ekkor majd az oxigén jön.

tron2.jpg

Igazán kényelmes ülés esik rajta, tömegének köszönhetően stabil és legalább négy tengely mentén állítható.

tron000.jpg

Pont megfelelő minden tekintetben. Később lehet finomítani majd a vázon, más anyagokat és formákat, esetleg elnevezést keresni. Fényes fémváz esetén nevezhetnénk "túratrón krómrúdon" típusnak és akkor Farkasházy Tivadarnak ajánlom a címet.

 

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg ismerőseiddel. Ha nem, akkor is.
Csatlakozz a Furdancs Facebook-közösségéhez! Nem fogjuk megbánni.



Kövess a Facebookon

Hirdetés

Furdancs

blogavatar

Ez az oldal azoknak szól, akiket érdekel, hogyan működnek a minket körülvevő dolgok. Azoknak, akik tudják mire valók a szerszámok, vagy legalábbis szeretnék megtanulni. Azoknak, akik úgy gondolják, az emberré válás fontos alkotóeleme hogy magunk oldjuk meg a felmerülő problémákat. Mottónk: Nem azért másztunk le a fáról, hogy a fotelben ülve várjuk a szerelőt...

Hirdetés

Szeretjük

szineslogo.png
Kapanyel.png

Hirdetés

Feedek

Reblog

Utolsó kommentek