Mutasd! - Kistraktorok
2015.04.22. 05:00 | Tákolmányi 0 Komment
Itt a tavasz, ideje felszántani a kiskerteket. Kreatív elmék - megfelelő műhelyfelszereléssel - nem költenek egymilliót egy kistraktorra, hanem építenek egyet. Videoválogatásunk ezekből szemléz.
Némi ellentmondás, hogy spoilerként már az első képpel ellentmondunk a "kis" fogalmának és a világ legnagyobb traktorát látjuk főcímképként. Az utolsó videónk ráadásként róla szól.
Egykori harckocsizók szeretettel és nosztalgiával szemlélhetik a kormánykereket nélkülöző, pusztán a kerekek lefékezésével kormányzott traktort. Szántásnál nehéz elképzelni működését, de a driftelés kategóriában csodálatot válthat ki.
Az örök klasszikus, a Trabant-motoros traktor építése félúton. A KGST autóiparának szinte minden márkája hozzájárult egy-egy alkatrésszel a konstrukcióhoz. Kispolszki tárcsafék, Skoda gyújtástrafó, magyar betonhulladék. A második részben már működés közben figyelhetjük meg. Ha ezt Galuska Galagonya megérhette volna...
De mit nekünk Dacia féltengely meg Zaporozsec ablaktörlő, mikor a Pannónia motorblokkra alapozott, népszerű traktorok meglepő teljesítménnyel hasítják a barázdát.
Traktortesztelő videosorozatukban most egy Jawa blokkra alapozott, karosszériás példányt mutat be a Logitech csatorna. Korrekt riport a bumfordian cuki formatervezésű, igényesen felszerszámozott és a mérőműszerek hihetetlen bőségével elkápráztató járműről.
Ha karosszéria-fényezésben nem is jeleskedik a mobilizált szalagfűrész tulajdonosa, de címadási géniusza előtt térdepelve kell fejet hajtanom. "UAZ szalagfűrésszel 21. századi technika".
Végül kontrasztként lássuk a világ legnagyobb traktorját. Big Bud 747: 16 hengeres, 24 literes motor, 900 lóerő, két turbófeltöltő, 2400 Nm nyomaték. Kiskertbe erős lenne, már csak fordulási méretei miatt is, viszont Kansasban hiánypótló.
Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg ismerőseiddel. Ha nem, akkor is.
Csatlakozz a Furdancs Facebook-közösségéhez! Nem fogjuk megbánni.
Utolsó kommentek