AJÁNLÓ
 
05:00
2015. 04. 03.
Előző írásunkban arról értekeztünk, hogy bizony a rozsda azért egy új autó esetén sem...
A bejegyzés folyatódik
 
05:00
2015. 04. 03.
Ilyenkor nyáron az ember hajlamos arra, hogy hirtelen ötlettől vezérelten nekiálljon mindenféle...
A bejegyzés folyatódik
 
05:00
2015. 04. 03.
Ez egy kicsit rendhagyó poszt lesz, ma ugyanis nem barkácsolunk semmit. (Esik a eső.) De ettől...
A bejegyzés folyatódik
 
05:00
2015. 04. 03.
Ez egy gyors poszt lesz, cserébe legalább rövid. Mostanában permanens témahiányban szenved...
A bejegyzés folyatódik
 
05:00
2015. 04. 03.
Tavaly decemberben volt egy kétrészes posztunk arról, mi alapján választottam szerszámos ládát,...
A bejegyzés folyatódik
Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Szereljünk zenét - 2. rész

A dolgok a legritkább esetben alakulnak úgy, ahogy az ember eltervezi őket.

A múlt héten megírtam, hogy az épp használt öreg Vitarában hogyan kezdtem rendbe rakni a meglehetősen elhanyagolt audió rendszert. Megírtam azt is, hogy találtam egy rakás kontakthibára kész vezetéket, amelyeket sikerült is rendbe rakni. Azzal fejeztem be a posztot, hogy a második részben bemutatom, hogyan építettem be az új hangszórókat.

 

Azonban közben történt valami. Azt is említettem, hogy az autó kilakatolásra vár. No, az állapotfelméréskor kiderült, hogy a jármű gyakorlatilag a költségek oldaláról nézve nem menthető, nincs értelme kilakatolni, túl régen és túl aktívan rágja a rozsda, sajnos két-három kritikus helyen magát az alvázat (ez ugye egy klasszikus alvázas terepjáró) is megette.

Ez az igazán kellemetlen, a felépítmény felfogató pontjain kívűl maga az alváz is átrozsdásodott már, ráadásul mindkét oldalon.

Ez a doblemez is elfogyott, de csak az egyik oldalon, ez még nem lett volna akkora gond, ilyet lehet gyártani...

A javítás - ha nem magamnak csinálom, hanem karosszériás szakembernek fizetek érte - túl drága és körülményes lenne. Így az autó - hiába van benne egy rakás új alkatrész - kidobásra kerül. Egyetlen megoldás a bontás és az alkatrészek kiárusítása lenne, azonban ez a hatályos jogszabályok szerint már nem megoldható, a forgalomból történő végleges kivonatás csak bontón keresztül lehetséges. Az is igaz, hogy ez némi trükközéssel megkerülhető (bontási igazolást lehet pénzért is szerezni, és persze az is járható, ha az autót papíron külföldre adjuk el), de elég macerás, ráadásul törvénytisztelő állampolgárként szóba sem jön. Hmm. Most, hogy jobban belegondolok, nem is tudok arról hogy ilyesmi egyáltalán lehetséges lenne... És egyébként is, azt jól tudjuk, hogy az alkatrészek (és minden más is) akkor érnek csak sokat, és akkor kerülnek sokba, ha megvenni akarjuk azokat. Ha eladni valónk van, ez sosem működik. (Nem tudom, ez benne van-e Murphy törvénykönyvében, de ott a helye, az bizonyos.)

Lényeg a lényeg, az autó további építése-szépítése, és mindenféle fejlesztése természetesen aktualitását vesztette, a hangszórók helye vélhetően már üres is marad...

Így a hangszórók megfelelően merev beépítése a kárpitokba egyenlőre nem kerül bemutatásra. Ha lesz újabb alkalmatos gépjármű a környéken, akkor persze visszatérünk a témára.

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg ismerőseiddel. Ha nem, akkor is. 
Csatlakozz a Furdancs Facebook-közösségéhez! Nem fogjuk megbánni. 

Kövess a Facebookon

Hirdetés

Furdancs

blogavatar

Ez az oldal azoknak szól, akiket érdekel, hogyan működnek a minket körülvevő dolgok. Azoknak, akik tudják mire valók a szerszámok, vagy legalábbis szeretnék megtanulni. Azoknak, akik úgy gondolják, az emberré válás fontos alkotóeleme hogy magunk oldjuk meg a felmerülő problémákat. Mottónk: Nem azért másztunk le a fáról, hogy a fotelben ülve várjuk a szerelőt...

Hirdetés

Szeretjük

szineslogo.png
Kapanyel.png

Hirdetés

Feedek

Reblog

Utolsó kommentek