AJÁNLÓ
 
05:00
2015. 08. 14.
Korábban többször írtunk már idén 25. évébe lépő öreg Escortomról. Aztán az írások...
A bejegyzés folyatódik
 
05:00
2015. 08. 14.
Az öregautós sorozatunk egy ideig szünetelt, mert a rendelkezésünkre álló öreg (na jó,...
A bejegyzés folyatódik
 
05:00
2015. 08. 14.
Előző írásunkban arról értekeztünk, hogy bizony a rozsda azért egy új autó esetén sem...
A bejegyzés folyatódik
 
05:00
2015. 08. 14.
Régebbi autóknál megszokott jelenség, hogy a biztonsági övet kicsatolva az nem, vagy csak...
A bejegyzés folyatódik
 
05:00
2015. 08. 14.
Ez az írás igazából az 'öregautó' szerelős sorozatunk első darabja kellett volna legyen....
A bejegyzés folyatódik
Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Rozsdafoltok 1.

Péntekenkénti öreg autós sorozatunk jó ideje szünetel, ugyanis az apropót szolgáltató 25 éves Escort semmi elmesélhető hibát nem produkál, csak megy és megy. Benzinen kívül más nem is kell neki.

Ettől függetlenül van pár olyan terület, ahol van némi nyoma annak, hogy bizony nem tegnap gördült ki a szalonból a jármű. És ezek igényelnek némi odafigyelést, még ha nem is azonnalit.

 

Bár a karosszéria általánosságban meglepően rozsdamentes (ami azt illeti, gyanúsan az, nyilván volt már lakatolva az évek folyamán) van néhány apróbb rozsdanyom az szélvédők tövében. Ezeket nem árt eltüntetni, amíg még viszonylag kicsik. A mostani sivatagos nyáron persze nem sokat nőttek, de jön még ősz és tél, érdemes volna még előtte rendberakni. Érdekes egyébként, hogy honnan eredhetnek ezek a sérülések. Az első szélvédőnél vélhetően kavicsfelverődések sértették meg a festékréteget. Hátul azonban a hátsó szélvédő két alső sarkában vannak a hibák, és mint mosás után kiderült, ezek bizony konstrukciós okokra vezethetőek vissza, nevesül a hátsó (ötödik) ajtó úgy van kialakítva, hogy a két alsó sarokban képes megállni a víz. Ami persze természetes, hogy idővel rozsdásodáshoz vezetett...


Az egész autón összesen van vagy 5-6 darab ilyen pici hiba, tehát a helyzet messze nem vészes. Viszont mind közvetlenül a gumiszigetelés mellett (és vélhetően alatta is...) található.

A dolog nem egyszerű, hiszen ez egy hagyományos gumikéderes üvegrögzítést alkalmazó (tehát nem ragasztott szélvédőjű) jármű, és ezek a rozsdagócok bizony jó eséllyel kicsit belóghatnak a szigetelő gumik alá is. A szélvédőket kiszedni nyilván nem fogom, de megpróbálom kivülről teljesen kitisztítani a rozsdát.

Az elmélet könnyen átlátható:

  • Csiszolással le kell tisztítani (fémtisztára) a rozsdapöttyök helyét.

  • A tiszta fémlemezt rozsdagátló alapozóval kell átkenni.

  • Majd jöhet egy alapozó- és utána az autó színével egyező fedőfesték, amit festékszóróval lenne célszerű felvinni, persze ügyesen körbemaszkolva a festendő felületet.

  • Az utolsó lépés pedig a teljes száradás után a fújt és a régi felület összepolírozása lenne.

Persze én nem így fogom tenni... Miután ez a jármű 25 éves, és a legtöbb eleme azért látott már fényezőműhelyt, ami adott esetben némi árnyalatbeli eltérést is jelent a különböző karosszéria elemeknél, tökéletes fényezői munkára egyszerűen nincs szükség. A lényeg, hogy a rozsdát, és főképp a további rozsdásodás lehetőségét megszüntessük.

Ehhez elég lesz a fémtisztára csiszolás, a rozsdagátló alapozás, és egy nagyjából az autó színéhez passzoló fedőfestés. Foltos lesz persze kicsit, de ennyi kilométer után már a mi bőrünk sem lenne olyan, mint kisgyerek korunkban volt...


A munkát a hétvégén szándékozom elvégezni, a jövő hét péntekre jön a folyamatot és az esetleges bakikat bemutató poszt.

A leginkább nyűgösnek maga a csiszolás tűnik. Ezek elég pici foltok, komolyabb méretű csiszológéppel nem igazán érdemes próbálkozni, a kézi csiszolás viszont azért annyira nem csábító... Plusz ugye, miután minden rozsdapötty közvetlenül a gumiszigetelések mellett van, arra is figyelni kell, hogy ezek ne sérüljenek, sajnos ez is a gépi csiszolás ellen szól.

A festés már nem tűnik bonyolultnak, az alapozáshoz bármilyen fémre való rozsdagátló festék alkalmas lesz. Én persze a vizes bázisú festékekhez vonzódom, erről írtunk is már itt a blogon. Ebben az esetben például megfelelőnek tűnik a Trinát Aqua sorozat korróziógátló alapozója. Igaz, ez nem járműre való festék, de a célnak tökéletesen megfelel, és nagy előnye, hogy van belőle itthon... Ráadásul ez nem csak a tiszta fém felületre tapad jól, hanem a korábbi festékekre is, tehát a lecsiszolt kráter körül egy tényleg jól záró réteget alkothat.

A fedőfestés előtt egy kis finom csiszolást végzek.

A fedőfesték ezután már bármi lehet, a lényeg hogy nagyjából piros legyen, mint az autó, és viszonylag ellenálló réteget alkosson. Ez lehet ecsetelhető festék is, de lehet egy spray kiszerelésű autólakk is. Ez még kiderül, főképp attól függ, milyenek is lesznek a javított foltok. Ha sikerül szépen szintbe, sima felületté varázsolnom a javításokat, akkor a spray megoldás jó lehet. Ha esetleg szükség lesz a vastagabb festékréteg nyújtotta felületkiegyenlítésre, akkor inkább az ecsetelős megoldást választom.

A jövő héten kiderül, tartsatok velünk akkor is...

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg ismerőseiddel. Ha nem, akkor is. 
Csatlakozz a Furdancs Facebook-közösségéhez! Nem fogjuk megbánni.

Kövess a Facebookon

Hirdetés

Furdancs

blogavatar

Ez az oldal azoknak szól, akiket érdekel, hogyan működnek a minket körülvevő dolgok. Azoknak, akik tudják mire valók a szerszámok, vagy legalábbis szeretnék megtanulni. Azoknak, akik úgy gondolják, az emberré válás fontos alkotóeleme hogy magunk oldjuk meg a felmerülő problémákat. Mottónk: Nem azért másztunk le a fáról, hogy a fotelben ülve várjuk a szerelőt...

Hirdetés

Szeretjük

szineslogo.png
Kapanyel.png

Hirdetés

Feedek

Reblog

Utolsó kommentek